Patiëntenportaal mijnVieCuri is vernieuwd

Datum: 2 februari 2024

Op 2 februari om 12.00 uur is VieCuri overgegaan op een vernieuwd systeem voor het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD). Tegelijkertijd is ook ons patiëntenportaal mijnVieCuri vernieuwd. MijnVieCuri is een veilige, digitale omgeving die u overal en altijd toegang geeft tot uw medisch dossier. U kunt in het vernieuwde mijnVieCuri voor sommige poli’s zelf een afspraak maken. U kunt uw afspraken en de uitslagen van onderzoeken bekijken. Ook kunt u in mijnVieCuri zelf uw gegevens beheren. Soms vraagt uw arts u om een vragenlijst in te vullen of om informatie te bekijken voordat u naar uw afspraak komt. Dit kan de arts voor u klaarzetten via mijnVieCuri.

 

Hoe kom ik in mijnVieCuri?

MijnVieCuri is bereikbaar via een computer, tablet of mobiele telefoon met internet. Ga naar www.mijnviecuri.nl en log in met uw DigiD of Zorgdomein verwijsnummer.

 

Geef ons toestemming om uw gegevens te delen

Om de best mogelijke zorg te verlenen is het belangrijk dat VieCuri uw medische gegevens mag delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld met uw huisarts. Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Ga hiervoor naar www.mijnviecuri.nl en log in. Ga naar 'Mijn gegevens' en klik op 'Toestemmingen'. Zonder uw toestemming kan uw huisarts uw gegevens niet meer inzien. Geef uw toestemming dus zo snel mogelijk.

 

Controleer uw e-mailadres

Wij vinden het belangrijk om u op tijd te informeren over uw afspraken bij VieCuri. Hierbij denken we aan het milieu dus werken we zoveel mogelijk digitaal. Wij informeren u het liefst per e-mail. Controleer daarom alstublieft of uw e-mailadres in mijnVieCuri klopt. Ga hiervoor naar www.mijnviecuri.nl en log in. Ga naar 'Mijn gegevens' en beheer zelf uw persoonlijke gegevens. Zo weet u zeker dat VieCuri de juiste informatie van u heeft. Wilt u bevestigingen van uw afspraken toch nog graag per post ontvangen? Geef dit dan zelf aan in mijnVieCuri. Ga naar 'Mijn gegevens' en kies bij ‘contactvoorkeur’ voor ‘papier’.

 

Geen app meer

Eerst had mijnVieCuri een eigen app voor op telefoons en tablets. Deze app verdwijnt. U kunt mijnVieCuri voortaan gebruiken op mobiele apparaten via www.mijnviecuri.nl.

 

Meer informatie en vragen

  • Wilt u meer weten over het vernieuwde mijnVieCuri? Ga naar www.viecuri.nl/mijnviecuri. Hier vindt u praktische informatie zoals antwoorden op de meest gestelde vragen en een kort instructiefilmpje.

  • Liever meer informatie op papier? Op al onze locaties vindt u informatiezuilen met handzame boekjes over het vernieuwde mijnVieCuri.

  •  

    Heeft u een vraag over het gebruik van mijnVieCuri? Neem contact op met de helpdesk van mijnVieCuri. Stuur een e-mail naar mijnviecuri@viecuri.nl of bel van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 12.00 uur naar 077 320 55 44. Let op: de helpdesk helpt u alleen met vragen over het gebruik van mijnVieCuri.

  •  

    Voor medische vragen kunt u contact opnemen met uw polikliniek. Bekijk hier de contactgegevens van de poliklinieken.

  • Voor alle overige vragen kunt u terecht bij ons Belcentrum via (077) 320 55 55 of (0478) 52 22 22. Of stel uw vraag via info@viecuri.nl.

Scroll voor meer informatie

Belangrijk bericht

Binnenkort naar het Geboortecentrum? Bereid u goed voor!

 

Houd rekening met het volgende:

  • Bezoekt u een patiënt? Bekijk onze bezoekregeling
  • Heeft u luchtwegklachten en is uw bezoek aan het ziekenhuis toch nodig, draag dan een medisch mondneusmasker. Dit mondneusmasker kunt u krijgen bij de receptie.
  • Volg de basisregels: was of desinfecteer regelmatig uw handen, hoest en nies in de elleboog en schud geen handen. Hierdoor verspreiden virussen zich minder snel.

 

Lees meer over de nieuwe bezoekregeling 

 

 

Bloedafname

Bloed laten prikken kan alléén op afspraak. Bij alle priklocaties kunt u alleen op afspraak terecht voor bloedafname. Maak zelf een afspraak via www.mijnVieCuri.nl.

 

Log hier in bij mijnVieCuri om zelf een afspraak te maken